Nieuws

Agristo Intranet // 16.06.2010

Creatief ontwikkelde voor Agristo (producent van voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten) een on-line toepassing voor het opstarten, opvolgen en finaliseren van hun projecten rond nieuwe producten.

Agristo is een bedrijf in volle expansie. Met 2 productie-vestigingen, Hulste (België) en Tilburg (Nederland) produceren wij jaarlijks 190.000 ton voorgebakken en diepgevroren aardappelproducten. Deze zijn vooral bedoeld voor export naar diverse private label klanten over de ganse wereld.

Voor de opstart van nieuwe producten / projecten moet heel wat informatie verzameld worden. Deze informatie komt van verschillende mensen binnen Agristo. Om de overvloed aan e-mails, Excel en Word documenten uit te schakelen gingen we op zoek naar een online toepassing. Wij vonden echter geen enkele die volledig aan onze eisen voldeed. De beslissing om zelf een toepassing te ontwikkelen is er gekomen na een gesprek met Creatief.
De systeemvereisten en wensen werden gebundeld en overgemaakt aan Creatief. 3 maanden later konden wij de toepassing gaan gebruiken. Een snelle oplevering dus. Tijdens het ganse ontwikkelings process werden wij nauw betrokken en op de hoogte gehouden. Ook werden diverse aanvullende voorstellen vanuit Creatief naar Agristo geformuleerd om de toepassing nog beter te maken.

Wij gebruiken de toepassing nu 1 jaar. Gedurende die tijd zijn er al enkele updates doorgevoerd die de toepassing nog krachtiger maken.
Binnen Agristo is de tevredenheid over de toepassing zeer groot. Door de uitschakeling van de vele e-mails boeken wij een grote tijdswinst bij het terugvinden van de jusite informatie. Deze informatie staat ook altijd online en dus ter beschikking van iedereen die een gebruikersnaam en wachtwoord heeft. De communicatie tussen de verschillende vestigingen van Agristo profiteert hier ook van. En onze sales managers kunnen bij klantenbezoeken steeds aantonen in welke fase de opstart van hun nieuw project / product zit.

Creatief heeft voor Agristo een zeer nuttige toepassing ontwikkeld, binnen het afgesproken budget, die onze organisatie meerdere stappen vooruit heeft geholpen.





Bedrijvencontactdagen // 1.12.2009

Op 9 en 10 december kan u ons vinden op de Bedrijvencontactdagen in Kortrijk Xpo, dit telkens van 14 tot 21u.

Meer informatie vindt u op www.bedrijvencontact.be

Creatief zal ter gelegenheid van deze beurs zijn nieuwe huisstijl voorstellen en wij hopen dan ook u te mogen ontvangen op stand nr. 126.
Bovendien maakt u kans om de volledige back-catalogue van The Beatles te winnen! (de 'Remastered Box' ter waarde van ongeveer 225 euro).
Alvast tot dan!



HULSTE MAAKT HET ! // 15.04.2009

Op zondag 19 april wordt het open bedrijvenevenement ‘Hulste Maakt Het’ georganiseerd. Bij een zevental bedrijven krijgen bezoekers de gelegenheid om een kijkje te nemen achter de schermen en zo te ontdekken welk groot gamma aan producten er in Hulste gemaakt wordt.
De route kan afgelegd worden per fiets of met een gratis pendelbus, die alle bedrijven aandoet.


Dit initiatief kadert in het project EcoPlusTer, dat als doelstelling heeft de economie in plattelandsgemeenten te stimuleren en wordt ondersteund door UNIZO en de stad Harelbeke.

Graag willen wij u dan ook uitnodigen om ons die dag te ontmoeten en u een kijkje te laten nemen achter de schermen van de 7 deelnemende bedrijven.



Creatief lanceert RSS-service // 23.05.2008

rss feeds creatiefCreatief NV lanceert RSS-feeds voor zijn klanten. Het pakket kan geïntegreerd worden in de website via een simpele link of stijlvol icoontje. Bovendien kan de RSS-functionaliteit aangestuurd worden vanuit de Web-Eye, het Content Management Systeem (CMS) van Creatief NV. Met deze nieuwe mogelijkheid kan de beheerder van de website zijn klanten op een snelle en uiterst efficiënte manier informeren over nieuwe acties, producten of nieuwsfeiten.

Gedreven internetgebruikers raadplegen dagelijks RSS-feeds. RSS staat voor Really Simple Syndication, wat net zoveel als "eenvoudige gelijktijdige publicatie" betekent. Dit houdt in dat je meteen op de hoogte gebracht wordt op het moment dat er op een website een nieuw artikel verschijnt. Dit artikel verschijnt dan netjes in een lijstje die je zelf ingedeeld hebt. Zo hoef je niet telkens elke website te doorploegen op zoek naar nieuwigheden.

Wat het gebruik van feeds zo aantrekkelijk maakt, is de mogelijkheid om de verkregen informatie zelf te bepalen en in te delen. Zo kan je bv op de website van De Standaard ervoor kiezen om enkel sportnieuws in je reader te krijgen. Door dit systeem spaar je enorm veel tijd uit en krijg je enkel de informatie je werkelijk interesseert.

Om de eenvoud van feeds te ontdekken heb je een RSS-reader nodig. Je kunt die gratis downloaden voor zowel Windows (FeedReader), Macintosh (NewsFire) als Linux (Plagger). Ook bestaan er plugins om je RSS-reader te integreren in je browser. Firefox beschikt standaard over deze functionaliteit. Als een website feeds ondersteunt, zal er een aanklikbaar RSS-icoontje verschijnen in de adresbalk van Firefox.

Je kunt ook gebruik maken online RSS-diensten. Op deze websites worden de voor jouw interessante RSS-feeds verzameld in een persoonlijke account. Deze RSS-service is ook gratis en beschikt ook over tal van mogelijkheden om je feeds nauwgezet te personaliseren. Voorbeelden van zo'n online RSS-services zijn Bloglines en Google Reader.

RSS-feeds hebben hun nut reeds bewezen voor tal van websites. Vooral actualiteitssites en weblogs maken er dankbaar gebruik van. De populariteit van RSS-feeds kent een sterke stijging en zal ongetwijfeld meer aan belang winnen in de toekomst. Websitebeheerders die niet willen achterblijven checken best nu in, vooraleer de concurrentie met de pluimen gaat lopen.



Top-Eye, de krachtpatser onder de SEO-modules // 17.04.2008

Dat een doelgerichte SEO-strategie (Search Engine Optimization) vandaag minstens even belangrijk is als een sterke website hoeft geen betoog meer. Voor een plaatsje op de eerste pagina van populaire zoekmachines wordt keihard gevochten. Geld speelt nauwelijks nog een rol, aangezien een goeie positie op de zoekpagina's vanzelfsprekend veel potentiële klanten naar je website stuurt. De markt speelt hierop in door zaakvoerders modules te bieden die de website van hun bedrijf naar topposities in de zoekpagina's moet helpen. Deze SEO-modules zijn duur en hun effecticiteit hangt af van talloze factoren.

De Top-Eye van Creatief NV is een efficiënte SEO-module die aan competitieve prijs ingeschakeld kan worden voor uw website. De Top-Eye geeft jouw website de nodige slagkracht om je website gunstig te doen scoren in zoekmachines zoals Google, Yahoo, MSN, enzovoort. Om je website te optimaliseren voor zoekmachines bundelt de Top-Eye enkele beproefde technologieën die o.a. inspelen op de content van jouw site. Bovendien worden de regels van de SEO-kunst gevolgd en maakt de module handig gebruik van de zoekalgoritmen. Het resultaat is dat een optimaal gebouwde website een strakke rugwind krijgt op het SEO-parcours. Jouw bedrijf profileert zich op die manier als een sterke speler in de sector en wint daarmee extra veel geloofwaardigheid door zijn opmerkelijke aanwezigheid op de zoekmachines.

Gecombineeerd met een SEO-vriendelijk gebouwde website wordt de Top-eye jouw dodelijk wapen tegen de concurrentie op het internet.

Laten we dit even aantonen met enkele concrete voorbeelden.


Royal Arrow

ZoektermPositie op Google (pagina 1)
Tuinmeubelen1
Viro weave1
Weave teak1
Meubles de jardin1
Teak3
Batyline3
Mobilier de jardin3


Baby Junior

ZoektermPositie op Google (pagina 1)
Babykledij1
Autozitjes1
Babykamers1
Kinderwagens1
Zwangerschapskledij3


Chalet Center

ZoektermPositie op Google (pagina 1)
Tuinhuizen1
Blokhutten1
Chalets1
Carports2
Garages2





Voorgaande berichten:

 
◊ Golf O Mundo opent zijn deuren en lanceert site // 21.02.2008 »
◊ Christophar lanceert omvangrijke online apotheek // 08.01.2008 »
◊ De 29 vlaamse bedrijvencentra kiezen voor TMG // 19.06.2007 »
◊ Multimedia For Industry (M4I) // 27.03.2007 »
◊ Digital printing bij Creatief // 21.09.2006 »
◊ Het web-team // 01.01.2006 »